Zkuste tyto cviky na hubnutí lýtek. Budete nadšení!

lytka (1)Trápí vás nevzhledná lýtka? Rádi byste na této partii zhubli a lýtka pěkně vytvarovali, aby se za vámi už na jaře, jakmile vklouznete do kraťasů nebo sukně, lidé otáčeli? Tak právě pro vás jsme vytipovali 3 skvělé cviky, s nimiž je to možné. Čím dříve s nimi začnete, tím dříve budete mít ze svých lýtek radost.

Nemůžeme si vybrat, kde budeme hubnout

Před tím, než začnete cvičit a tvarovat své lýtkové svaly, však musíte vzít na vědomí jeden fakt, a to ten, že pokud hubneme, nemůžeme si vybírat, z jaké části těla shodíme tukové zásoby dříve a ze které později. Tělo si při aktivitě vždy bere zásoby z tělesného tuku rovnoměrně tak, jak samo chce. K efektivnímu spalování tuků dochází při všech aerobních aktivitách, při nichž se naše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu (tzn. 220 – váš věk, z tohoto čísla 65 a 75 % – vznikne vaše aerobní pásmo). lytka

Tepovou frekvenci si jednoduše ohlídáte za pomoci sporttesteru. Pokud dojde při aktivitě k překročení vrchní hodnoty aerobního pásma, tělo spaluje spíše cukry než tuky a hubnutí není tak efektivní. Mezi aerobní aktivity patří chůze, běh, běh na lyžích, bruslení, jízda na kole a podobné sporty.

Navzdory tomu, že jsme si právě řekli, že tělo spaluje tuky na těle rovnoměrně, jak uzná za vhodné, my mu můžeme napomáhat v hubnutí na konkrétních partiích cvičením cviků, které se na tyto partie zaměřují. V tomto případě toho docílíme pravidelným prováděním cviků na hubnutí lýtek a jejich tvarování.

3 cviky, po kterých budou vaše lýtka krásná

Kromě pravidelné aerobní aktivity, které byste se měli věnovat alespoň 3x týdně po dobu 45 minut, přidejte 3 praxí prověřené cviky na zpevnění a tvarování lýtek. Každý z nich opakujte 12-15 v jedné sérii a provádějte 3 série. Po posilování si nezapomeňte zapojené svaly protáhnout! Bez protažení byste mohli být druhý den nepříjemně překvapeni bolestí ve svalech.

Dřepy na špičkách

Zde jde o běžné dřepy, které však budeme pro naše účely provádět na špičkách, aby se plně zapojily svaly, které chceme tvarovat. Možná to zní jednoduše, bude to však chtít chvíli, než si budete při tomto cviku jisti rovnováhou. Nezvládnutelné to ale v žádném případě není. Vyzkoušejte to sami!

Výpady vzad

Výpady vpřed zná každý. Nejeden člověk díky nim má stehna, jaká chtěl dlouho mít. Při výpadech vzad se však zapojují i lýtka a i ona mohou být brzy skvostná. Stačí jen pravidelně výpady vzad zařadit do denního režimu.

Stoupání na lavičku

Pokud máte doma lavičku nebo jiný pevný předmět, který se k tomuto účelu dá využít, určitě vyzkoušejte i stoupání špičkami na lavičku. Když budete našlapávat správně, ucítíte v lýtkách tah. Pro jistotu je vhodné postavit lavičku ke zdi a mít možnost se o zeď při ztrátě rovnováhy opřít.

Pomozte hubnutí na lýtkách

Díky 3 uvedeným cvikům můžete mít už za několik týdnů nádherná lýtka. Stačí jen cviky pravidelně přidávat k aerobní aktivitě. Pamatujte však, že ne všechno na svém tělo můžeme ovlivnit. K tomu, co změnit nemůžeme, patří stavba lýtek. Pokud máme odjakživa lýtka silná až ke kotníkům, ani cvičením nedosáhneme změny. Můžeme však změnit jejich celkový vzhled. Tak s chutí do toho, ať se můžete na jaře všem kolemjdoucím pochlubit!