Nejlepší fitness cviky spojte s aerobní aktivitou. Spokojenost s výsledky je zaručena!

brusleSvětu vládne přesvědčení, že nejúčinnější hubnutí jde dobře se cviky zaměřenými na jednotlivé tělesné partie a že si můžeme jednoduše vybrat, kde chceme zhubnout, jednostranně cvičit a čekat na výsledky. Tak tomu ale není, i kdybyste denně prováděli ty nejlepší cviky. Na hubnutí se totiž musí jinak.

Hubnout, nebo tvarovat?

Na počátku každého cvičení by měla stát otázka, zda chceme hubnout ve smyslu spalování tuků, nebo tvarovat a posilovat svalstvo. V obou případech ke svému tělu totiž musíme přistoupit jinak.

Na hubnutí, spalování tuků, zbavování se faldíků platí v prvé řadě aerobní aktivity, což je například chůze a běh, jízda na bruslích a na kole nebo plavání a mnoho dalších. Při těchto činnostech se naše tepová frekvence konstantně zvýší a dosáhne aerobního pásma (to zjistíme výpočtem 220 – věk, z toho 65 a 75 %), které je specifické tím, že pokud se v něm pohybujeme, tělo čerpá energii z tukových zásob a spaluje je. Dochází tedy k hubnutí v pravém slova smyslu.

Aerobní činnosti bychom se s cílem hubnout měli věnovat minimálně 3x týdně, vždy alespoň po dobu 45 minut, protože tělo začíná tuky spalovat až po 20 minutách takového pohybu.

Na tvarování a posilování svalstva se musí jinak – klasickým posilováním, cviky zaměřenými na konkrétní svalovou skupinu. Toto cvičení však už spadá do anaerobní zóny – tělo při nich spaluje cukr, nikoli tuk. Na tvarování ideální, na hubnutí ne.

cinkyVyberte si ty nejlepší fitness cviky

Ideální kombinací na hubnutí je kombinace hubnutí při aerobním sportu a posilování při anaerobní činnosti. Co se druhé zmíněné části týče, je třeba si nejprve uvědomit, které své partie byste rádi změnili. Jsou to stehna, boky, hýždě, paže nebo vás trápí ochablé břicho?

Na všechny tyto partie jsme se zaměřili v jednotlivých článcích na tomto webu v sekci Cviky na hubnutí, proto neváhejte a vyhledejte si cviky, které vám pomohou splnit váš sen a navíc vás budou i bavit! Někdy jde o klasické cviky, s nimiž nás trápili už učitelé ve škole, jindy poznáte cvičení, jaké jste ještě nezkoušeli.

Jako bonus přikládáme pěkné inspirační video, které se vám může hodit.

Zamyslete se nad tím, co chcete opravdu udělat se svou postavou, a vyberte si podle toho činnosti, které vás k vašemu cíli budou spolehlivě posouvat. Výsledky budou sice viditelné až za několik týdnů, za to však budou dlouhodobé a budete se s nimi moci všem pochlubit. Nebojte se, zkuste to, každý má na to, aby měl pěkné tělo!