Hubnutí na trampolíně? Všechny cviky jsou efektivní!

trampolina2Jumping se u nás v posledních letech šířil skoro rychlostí světla. Cvičení na malých trampolínkách si našlo příznivce mezi mladými i lidmi ve středním věku a každý z nás určitě zná někoho, kdo už toto jednoduše vypadající, ale zpočátku docela náročné cvičení vyzkoušel. A dá se při jumpingu hubnout? Dočtete se níže.

Cvičení, které světu dali Češi

Jumping je cvičení na malých trampolínkách o průměru asi 100-120 cm. Zajímavostí je, že za jeho vznikem stojí dva Češi – Tomáš Buriánek a Jana Svobodová. Jumping můžeme provádět sami doma, nebo se můžeme vydat na lekci s instruktorem, což je ze začátku určitě lepší, abychom pochopili techniku skákání i samotné cviky. Kromě toho nás může motivovat přítomnost dalších cvičících a vhodně zvolená motivační hudba.

Lekce obvykle začíná rozehřátím, jednoduššími cviky, z nichž se přechází k těžším. Jakmile se blíží konec, tempo se obvykle opět zvolňuje a lekce by měla být vždy zakončena svědomitým strečinkem, abychom druhý den ráno byli schopni vstát z postele.

Jumping je skvělý nejen na vybudování fyzické kondice, hubnutí a posilování svalstva, ale také zmírňuje únavu, podporuje lymfatický oběh a zpomalují stárnutí. Při skákání na trampolíně dochází k tzv. trankvilizačnímu efektu (efekt, který vzniká při pohupování plachty trampolín) – ten působí proti stresu, a dokonce i proti depresi.

Spalujeme, nebo posilujeme?

trampolinaTo, zda při jumpingu spalujeme tuky, nebo posilujeme a tvarujeme svalstvo, záleží především na tom, jaké tempo zvolíme. Pokud se naše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu, dochází ke spalování tuků, jakmile je horní hranice pásma překročena, tvarujeme a posilujeme svaly. Pro někoho může být udávané tempo větší zátěží, pro trénovanější jedince může být vhodné právě k efektivnímu spalování tuků. Mnoho instruktorů proto ukazuje cviky, ale netrvá na tom, aby je cvičící prováděli ve stejném tempu jako on.

Pro ty, kteří si při jumpingu dávají do těla až nadoraz, je toto cvičení spíše vhodným doplňkem k aerobním aktivitám, jako je chůze, běh, jízda na kole nebo na bruslích a další. Vzhledem k tomu, že se při jumpingu zapojuje do práce velká část svalů v těle (a to i ty, o kterých mnozí dosud nevěděli, že je mají), je toto cvičení vhodné jako podpora hubnutí na celém těle, nejen na konkrétních partiích.

Cvičení dostupné pro mnoho z nás

Jumping nejen že je oblíbený mezi mnoha lidmi různého věku i odlišné fyzické kondice. On je také snadno dostupný pro mnoho z nás. Tělocvičny a fitness centra vybavená malými trampolínkami už dnes nejsou jen ve velkých městech, ale i ve spoustě těch menších. Určitě ho máte v přijatelné dojezdové vzdálenosti i vy.

Podívejte se, co vás na lekci jumpingu čeká!

Při jumpingu si aktivně odpočinete, zpevníte tělo a vyženete z hlavy stres. Připravte si pohodlné oblečení, ručník a dostatek tekutin a vydejte se na lekci do nejbližší tělocvičny!