Hledáte cviky na hubnutí nohou? Máme pro vás 3 jednoduché a dokonale účinné!

nohyNěkoho trápí břicho, jiného nohy a jejich vzhled. Jestliže potřebujete na nohou zhubnout a posílit svaly, není nic lepšího než zkombinovat aerobní cvičení s přesně cílenými posilovacími cviky. Vybrali jsme pro vás 3 cviky, které vám k pěkným nohám pomohou. Začněte s nimi už dnes!

Pochopme hubnutí

Než si začnete představovat, jak by mohly vaše nohy za několik týdnů krásně vypadat, je potřeba pochopit, jak hubnutí probíhá. Na samotné spalování tuku jsou vhodné aerobní aktivity – aktivity, při nichž se naše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu (aerobní pásmo vypočítáte jednoduše jako 220 – váš věk, z toho 65 a 75 %). V momentě, beh (1)kdy překročíme vrchní hranici, tělo nespaluje ani tak tuky, jako cukry. Hubnutí potom není tolik efektivní. Nejlepší aerobní aktivitou je v tomto případě chůze a běh. Aerobní aktivitě bychom se při hubnutí měli věnovat alespoň 3x týdně po dobu 45 minut a více.

Zároveň musíme vědět, že si nemůžeme vybírat, kde budeme zrovna hubnout. Nemůžeme si určit, že nejprve zhubneme na nohou, potom na břiše a nakonec na pažích. Tělo totiž spaluje tuk po celém těle podle svého uvážení a řídí se také svými dispozicemi. Hubnutí na jednotlivých partiích ale můžeme podpořit zacílenými cviky. V tomto případě cviky na nohy.

3 cviky pro nádherné nohy

Všechny uvedené posilovací cviky cvičte vždy ve 3 sériích, přičemž za sérii považujte 12-15x opakování cviku. Po posilování se nikdy nezapomeňte protáhnout! Vyhnete se tak bolesti svalů, které by vás následující dny trápily.

Všemocné dřepy

Dřepy jsou jednoduché a snad všichni je známe minimálně od základní školy. To je však nijak neshazuje, naopak. Dřepy jsou velmi účinným cvikem na posílení a zpevnění nohou. Můžeme je provádět klasicky, potom také v roznožení nebo na špičkách. Poslední zmíněná varianta je výborná na zpevnění lýtek. U dřepů si vždy hlídejte, abyste neměli kolena v ose přes špičky. Provádějte je tak, jako byste si sedali na toaletu.

Přinožováníposilovac

Přinožování neboli přitahování nohou k sobě proti působící zátěži. Tento efektivní cvik můžete provádět v posilovně na stroji, ale i doma s jednoduchou a levnou cvičební pomůckou – posilovačem stehen.

Zvedání nohy vleže

Při tomto cviku si lehněte na bok, na pokrčenou spodní paži si položte hlavu. Druhou rukou si podepřete trup. Zvedejte rovně nohu do výšky asi 10 cm, neprotáčejte při tom špičku.

Abyste se líbili sami sobě i ostatním

Kombinací pravidelné aerobní aktivity s posilováním nohou podpoříte hubnutí právě na této partii a dojde i k jejímu pěknému zpevnění a posílení. Zařaďte doporučené cviky na svůj denní pořádek a staňte se do několika týdnů modlou přátel, rodiny, známých i kolemjdoucích!