Domácí cvičení na hubnutí získává stále více příznivců. Staňte se jím také!

cviceni (1)Nedostatek času, nezaopatřené děti nebo jiná překážka, která vám brání jít do fitness centra, vám nemusí zabránit ve cvičení a hubnutí. Můžete totiž cvičit i doma a rozhodně v tom nebudete sami. Domácí cvičení je jedním z fenoménů dnešní doby, díky němuž může mít skvělou postavu i matka dvou dětí, která nemůže sehnat hlídání, nebo kdokoli, kdo má fitness centrum z ruky, případně komu je cvičení ve společnosti jiných lidí nepříjemné. A jak se tedy doma dá cvičit a hubnout?

Nejprve rotoped, potom posilování

Ale jen obrazně řečeno. Než začnete doma cvičit, promyslete si, jestli je vaším cílem zhubnout, nebo nabrat svalovou hmotu, posílit ji a zpevnit. Nebo obojí. Pokud byste rádi shodili přebytečné kilogramy tuku, měli byste se zaměřit na aerobní aktivity, které můžete vykonávat doma i venku – jde o chůzi, běh, jízdu na kole nebo rotopedu a podobné. Doma tedy můžete využít běhací pás, rotoped, cyklotrenažér, eliptický trenažér nebo jiné stroje, pokud chcete alespoň někdy sportovat mimo domov, můžete zvolit ještě bruslení nebo plavání. Tyto činnosti budou základním krokem k vašemu úspěšnému a trvalému zhubnutí, důležité je však vědět, že byste se jim měli věnovat alespoň 3x týdně po dobu 45 minut a déle. Tělo totiž začne spalovat tuky až po 20 minutách aerobní činnosti.

Během aerobních aktivit si hlídejte tepovou frekvenci, stačí k tomu mít sporttester. Vaše tepová frekvence by měla být vždy v aerobním pásmu (to vypočítáte vzorcem 220 – váš věk, z toho 65 a 75 %). Jakmile přesáhnete horní hranici aerobního pásma, tělo začne místo tuků spalovat spíše cukry a hubnutí nebude tak efektivní.

Jak doma cvičit? Jakkoli!

Při domácím cvičením se samozřejmě musíte přizpůsobit tomu, kolik místa v bytě nebo domě máte, jestli máte možnost cvičit na stroji nebo s pomůckami a podobně. Jinak ale platí, že cvičit můžete cokoli a jakkoli. Chcete si vypracovat paže? Zvolte cviky na paže. Toužíte po pěkných stehnech? Provádějte cviky na jejich zpevnění a posílení.

Jako inspiraci můžete použít doporučené cviky na jednotlivých stránkách webu Cvičení na hubnutí. Na každou partii jsme pro vás vybrali ty nejúčinnější cviky, aby byly výsledky během několika týdnů vidět. Velmi inspirativní mohou být i online cvičení.

Poraďte se s instruktorem

kliykNež začnete cvičit doma, měli byste aspoň jednu cestu do fitness centra absolvovat a vyhledat zde instruktora, který vám také může doporučit některé ověřené cviky na posílení a tvarování partií, jež vás trápí. Zároveň vás upozorní na časté chyby a naučí vás provádět cviky 100% správně a efektivně.

Výhody a nevýhody domácího cvičení

Domácí cvičení může nabídnout spoustu výhod – cvičení v soukromí například v předsíni, úsporu času, protože nemusíte nikam dojít nebo dojet, žádnou starost o hlídání dětí nebo domácích mazlíčků. Má to ale i své stinné stránky. Pokud budete cviky provádět špatně, nikdo vám to neřekne a vy sami na to nepřijdete. Nikdo vás nebude motivovat – ani instruktor, ani jiný cvičící, jehož přítomnost by vás možná dohnala k lepším výkonům nebo delší výdrži. V posilovně navíc můžete najít parťáka, který bude cvičit s vámi, a motivovat se budete vzájemně. Musíte to zkrátka zvládnout sami. Na druhou stranu můžete do některých lehčích cviků zapojit třeba i děti (např. při dřepech).

Jak doma zhubnout?

Aby byl efekt vaší námahy co největší, doporučujeme vám zkombinovat pravidelnou aerobní aktivitu s posilováním a tvarováním těla cviky, které se zaměřují na konkrétní partie. Po cvičení si nikdy nezapomeňte protáhnout svaly, které jste zatěžovali – mohli byste být v dalších dnech nepříjemně překvapeni jejich bolestí. Ze začátku bude vhodné zajít do fitness centra a nechat si vysvětlit vše, co vám není jasné. Později se do toho můžete pustit sami.

Boj o krásné tělo může začít klidně ve vašem obývacím pokoji. Oslňte pěknou postavou už za několik týdnů domácího cvičení a užívejte si pocit z dobře odvedené práce. Nic neoddalujte a začněte ještě dnes!