Cvičení na orbitreku je skvělým způsobem, jak zhubnout

orbitrekOrbitrek byl původně název konkrétního modelu eliptického trenažéru, který však velmi zobecněl a dnes už tomuto stroji jen málokdo řekne jinak. Orbitrek se u nás objevil před několika lety, okamžitě zaplavil fitness centra a ve spoustě domácností nahradil běhací pás, rotoped nebo cyklotrenažér. Jeho obliba neutichá ani nyní. Proč? Protože díky němu se můžeme skvěle udržovat v kondici a hubnout!

Stejně přirozený pohyb jako chůze nebo běh

Na orbitreku se dá velmi dobře hubnout, pokud si pohlídáme tepovou frekvenci, která by pro spalování tuků měla být v aerobním pásmu. Pokud nemáte k dispozici sporttester, své aerobní pásmo si můžete vypočítat jako 220-váš věk a z této hodnoty 65 a 75 %. Ve vypočítaném intervalu by se pak měla pohybovat vaše tepová frekvence. U některých osob, zejména u těch s nadváhou, obezitou nebo u netrénovaných, bude stačit pomalý pohyb s minimální zátěží, u těch zdatnějších bude potřeba přidat na intenzitě.

Na orbitreku také vykonáváme stejně přirozený pohyb, jako je chůze nebo běh. Rozdíl je v tom, že více pracujeme rukama, alespoň v porovnání s chůzí.

orbitrek2Ošklivé počasí? Hubněte doma!

Orbitrek má jednu nespornou výhodu. Pohyb připomínající chůzi nebo běh si díky němu můžete dopřát kdykoli v teple a v suchu domova, aniž byste se museli vydávat ven, když není počasí nejpříznivější. Pokud máte v bytě nebo domě jen trochu místa, neváhejte na něj postavit orbitrek – oceníte ho mnohokrát.

Výsledky se nedostaví samy. Musíte na sobě pracovat

Avšak to, že si na orbitrek stoupnete 1x týdně na 10 minut, neznamená, že budete mít hned postavičku jako ze žurnálu. Stejně jako u hubnutí chůzí nebo během musíte ve svém snažení vytrvat a cvičit pravidelně, a to alespoň 3x týdně po dobu 45 minut. Nezapomínejte, že tělo začíná spalovat tuky až po 20 minutách aerobní aktivity. Pro úplné začátečníky bude ale úplně nejlepší, když zmíněnými 10 minutami začnou, při příštím cvičení zvládnout 20 minut a za týden nebo dva třeba už oněch 45 minut. Jde jen o to, se s orbitrekem sžít a zamilovat si ho. A pokud nechcete po celou cvičení myslet na to, kolik času už jste na orbitreku strávili, postavte si ho před televizi a sledujte u cvičení filmy nebo seriály.

losing weightMnožství odbourané energie je individuální

Stejně jako u ostatních pohybových aktivit, i u chůze nebo běhu na orbitreku je individuální, jaké množství energie odbouráte. Záleží samozřejmě na tom, kolik času na orbitreku strávíte, ale i to, kolik kilogramů vážíte. Pokud například cvičíte 45 minut a vážíte 70 kg, spálíte 2268 kJ, pakliže cvičí stejnou dobu osoba vážící 100 kg, dojde ke spálení 3240 kJ. Obecně dochází ke spalování 0,54 kJ za minutu na 1 kg váhy, což je více než 1x tolik energie než při chůzi.

Vypoťte se na orbitreku, když je venku nevlídno! Přirozený pohyb v aerobním pásmu tepové frekvence je tím nejúčinnějším způsobem, jak dlouhodobě zhubnout!