Buďte brzy štíhlí jako proutek. Víme, jaké cviky vám pomohou

pasDíváte se do zrcadla a máte pocit, že by to „něco“ chtělo. A pak přijdete na to, že by to chtělo štíhlejší pas. Jak se k němu ale dopracovat? Po zdánlivě složité otázce přichází docela jednoduchá odpověď – kombinací aerobního sportování a několika zpevňovacích cviků. Z těch nejúčinnějších jsme pro vás vybrali dva.

Základem je spalování tuků

Pokud máte silnější pas, měli byste jako samozřejmost brát pravidelnou aerobní aktivitu. Při ní se vaše tepová frekvence pohybuje v aerobním pásmu (to lze spočítat jako váš věk – 220, z toho 65 a 75 %) a dochází k efektivnímu spalování tukových zásob. To, že se vaše tepová frekvence bude držet v tomto pásmu, můžete snadno kontrolovat sporttesterem. Tělo bude spalovat tuky z partií v takovém pořadí, v jakém se mu zachce, ale dříve nebo později na pas určitě dojde. Hubnutí na konkrétní partii však můžete podpořit, a to právě posilovacími a zpevňovacími cviky zaměřenými na onu část těla.

Aerobních aktivit je mnoho a můžete si vždy vybrat tu, na kterou máte zrovna chuť, náladu a energii. Může jít o chůzi, běh, plavání, jízdu na kole nebo třeba bruslení. Věnujte se aerobnímu sportu alespoň 3x týdně po dobu minimálně 45 minut.

Jak na štíhlý pas a čemu se raději vyhnoutkolo

Jednou z nejčastějších chyb lidí, kteří prahnou po útlém pase, je zvedání příliš velké zátěže. Pas se tímto způsobem buduje v celé své šíři a rozhodně nezůstane úzký. Stejně tak pokud se striktně zaměříme na intenzivní posilování břišních svalů, musíme počítat s tím, že ani potom nezůstane pas útlý.

Nejúčinnějším způsobem, jak shodit faldíky v pase, je tedy věnovat se aerobní aktivitě. Konkrétní posilovací cviky, které níže uvádíme, jsou určeny spíše na zpevnění. Provádět by se měly ve 3 sériích, sérii chápeme jako 12-15x opakování jednoho cviku.

Kliky na boku

Lehněte si na zem na bok a opřete se o předloktí, tak aby byla vaše paže v pravém úhlu se zemí. Nohy mějte natažené a zvedejte trup kolmo vzhůru.

Rotace trupu

Vezměte si hůl (doma vám bude stačit klidně i koště) a položte si ji na krk za ramena. Hůl bude tvořit kolmici k ose rotace. Otáčejte trupem, jako byste se ohlíželi za sebe. Práci svalů zanedlouho sami ucítíte a přesvědčíte se tak o tom, že opravdu dochází k jejich zpevňování.

Fígl pro ty, kteří štíhlého pasu dosáhnout nemohou

Spousta z nás by mohla dělat, s nadsázkou řečeno, i psí kusy, ale stejně by úzkého „vosího“ pasu nedosáhla. Pokud totiž máme od přírody širší pas, není příliš velká šance, že to změníme. Pokud máme dostatek aerobní aktivity, ale pas už štíhlejší nebude, můžeme použít osvědčený trik na jeho optické zeštíhlení – ten spočívá v posilování horní části těla (ramena a záda), která se rozšíří a pas zůstane stejný. Nemusíme se přitom bát, že bychom byli najednou příliš osvalení, naopak postava bude souměrnější. Svůj sen o štíhlém pase si tedy můžete splnit i tímto způsobem.

Stanovujte si reálné cíle

Než začnete zjišťovat, co je pro vás vlastně nejlepší, určitě si stanovte cíl, kterého chcete dosáhnout. Pokud na útlém pase trváte, zaměřte se na aerobní aktivity a přidejte k nim i cviky na posílení. Spoustu věcí na svém těle můžete ovlivnit. Tak se do toho obujte a dokažte si to!